I'm Actually A Syed

Posted: Friday, December 10, 2010 by skidsoil in Labels: , , ,
13

Kononnyalah kan aku ni seorang SYED, atau dalam kata lain berketurunan Syed la. Tapi persoalannya gimana pula itu bisa terjadi ya? Haish, aku sendiri diselubungi misteri ni bila tiba-tiba mengetahui mitos tersebut sedangkan selama 23 tahun menjalani kehidupan, aku tak pernah didatangi mimpi menjadi serigala jadian. Oke, itu langsung tak relevan. Intipatinya mengapa aku begitu mengambil port pasal hal ni? Jeng jeng jeng! Meh aku stori siket wahai sekalian penduduk Bumi.

Adapun pada suatu ketika dahulu saya berhajatkan untuk menjadi teman kepada seorang gadis yang molek budi bahasanya dan sopan tutur bicaranya. Maka diletakkan syarat untuk berteman adalah jejaka yang berketurunan Syed kerana si gadis itu sebolehnya ingin menyambung legasi Syed-Syarifah yang ada dalam diri. 

Haa, macam tulah lebih kurang stori dia, citer lebih-lebih kang kate over pulak. Tapi nak dijadikan cerita, yang dikatakan menjadi pasangan si gadis tu sekarang takdepun nama berpangkalkan Syed. Yelah, jodoh tu semua bukan kerja kita, kalau nama aku Syed sekalipun tak semestinya kami bersama. Tapi can tu lebih la kot, (tetap kan?) haha. Yang penting dengan siapa pun dia bersama, dia dah buat pilihan yang aku kira paling baik. Pesanan penaja ini dibawakan oleh Syarikat Akupasrah Sdn. Bhd.


Gambar sekadar hiasan. Lalalala.

Yang pasal aku ni berketurunan Syed tu sebenarnya telah diceritakan oleh salah seorang saudara arwah Tok Aki Osman aku. Menurut dia gelaran Syed tu sengaja dibuang tapi aku tak pastilah siapa yang dimaksudkan tu sebab moyang aku pun takde nama Syed. Dengan itu, kesahihan cerita beliau tidak dapat dikenal pasti. 

SYED MUHAMMAD FIRDAOZ BIN SYED ABDUL RAZAK (pengsan! @__@)

13 comments:

  1. Mr Final says:

    hahaha... uols gi mintak restu dr hakak kiter dlu~

  1. anis.H says:

    idong kepek je..ta mcm syed pon!kompom bkn syed laaa...

  1. Reenza says:
    This comment has been removed by the author.
  1. lol.. nice discovery though! :P

  1. Cz Aina says:

    huhuhuhuhuhuhu...
    skrg ni dh xramai org yg kawen dgn same keturunan mcm tu lg..
    sbb nye skunk kan cinte2 ni pilihan sendiri..
    lau dulu bley je mak jodohkan ngan anak sedara mara puak bagai,,,,
    pengalaman kawan dgn sorg mamat ni nama die syeikh afzan blablabla...
    gler panjang name die....ntah btol ke x spelling name die tuh...
    huhuhuhuh..

  1. skidsoil says:

    Mr Final hakak syed mohd ferdaus ke? hahaha.

    anis.H aku je kepek weh sbb ikut belah mak, bapak aku x. yg syed tu belah bapak aku la.

    Reenza kan, saje je nak bg frust.

    Fathiah Jasni pasneh discover yg scha al-yahya tu sedara aku plak. hahaha.

    Cz Aina aah, lgpun kawen same sepupu sepapat ni x berkembang. xdigalakkan pun.

  1. hahahaa.. ni discovery btol2 ke ape ni?

  1. skidsoil says:

    oho. tidak tidak tidak. :P

  1. ZOMG! ABANG SYEDDDDD!! nak signnnnnnn!!

  1. skidsoil says:

    siot! nah sain, gi men jauh2 ye dik.

  1. HAHA ok2, nak pengsan @_____@

  1. erk. gambar hiasan kah SYED? ;p


    meh singgah sini,
    semua baru =)

  1. skidsoil says:

    erk, hiasan la mane ade ape2 kiasan. lalala.

Related Posts with Thumbnails